Mapa organizacyjna dozynek

Szanowni Państwo!
Już w najbliższą sobotę zapraszamy na Dożynki w Mełnie! W załączeniu znajdziecie mapę organizacyjną wydarzenia . Bardzo prosimy o parkowanie wyłącznie na wyznaczonych miejscach oraz unikanie pozostawiania samochodów przy drodze powiatowej nr 44153C .
Dziękujemy za zrozumienie i do zobaczenia na dożynkach!

#Dożynki2024 #Mełno #ŚwiętoPlonów #BezpiecznaImpreza #DożynkiGminneGruta

Dożynki Gminne 2024

Dożynki Gminne 2024

Wójt Gminy Gruta oraz Dyrektor Gminnego Centrum Kultury w Grucie serdecznie zapraszają wszystkich Mieszkańców na Dożynki Gminne, które odbędą się 24 sierpnia w malowniczym Zespole Pałacowo-Parkowym w Mełnie! To wyjątkowe święto, podczas którego wspólnie będziemy celebrować zakończenie żniw, jest doskonałą okazją do spotkania i wspólnej zabawy.

Dożynki rozpoczną się tradycyjnie mszą dziękczynną w kościele pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Grucie o godzinie 14:00. Po mszy nastąpi przemarsz barwnego korowodu dożynkowego do Parku w Mełnie, gdzie czeka nas mnóstwo atrakcji. Szczegóły w poniższym programie:

⏰ 14:00 – Msza Św. Dziękczynna w kościele pw. WNMP w Grucie
15:00 – Przejazd korowodu dożynkowego do Parku w Mełnie
15:30 – Oficjalne otwarcie dożynek
16:30 – Rozpoczęcie części artystycznej z występami lokalnych zespołów
18:00 – Program kabaretowy ks. Bogusława KOWALSKIEGO, który dostarczy nam mnóstwo śmiechu
⭐ 20:00 – Gwiazda wieczoru Mateusz ZIÓŁKO, który porwie nas swoimi hitami
21:30 – Zabawa taneczna z DJ, przy której będziemy się bawić do późnych godzin wieczornych

Serdecznie zapraszamy wszystkich mieszkańców i gości do wspólnego świętowania! Przyjdźcie i bawcie się razem z nami!

Do zobaczenia na Dożynkach!

Od 16 września 2024 r. świadczenie pieniężne z tytułu pełnienia funkcji sołtysa wg nowych zasad

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informuje, że od 16 września 2024 r. wchodzą w życie przepisy ustawy zmianie ustawy o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa oraz ustawy o świadczeniu uzupełniającym dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji.**

W wyniku nowelizacji przepisów, przede wszystkim, rozszerzony został krąg osób, które mogą uzyskać prawo do świadczenia z tytułu pełnienia funkcji sołtysa.

Nowe rozwiązania skracają okres pełnienia funkcji sołtysa uprawniający do uzyskania świadczenia z 8 do 7 lat oraz znoszą wymóg pełnienia funkcji sołtysa przez co najmniej dwie kadencje i wymóg pełnienia tej funkcji na podstawie ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

Nowelizacja wprowadziła także zmiany ułatwiające przeprowadzenie postępowania dowodowego w sytuacji, gdy wnioskodawca nie dysponuje danymi potwierdzającymi okres pełnienia funkcji sołtysa. Konieczność uzyskania oświadczeń potwierdzających tą okoliczność od osób zamieszkujących w sołectwie w czasie, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa, zmniejszono z 5 do 3 osób.

Od 16 września 2024 r. świadczenie z tytułu pełnienia funkcji sołtysa może uzyskać osoba, która spełnia łącznie nw. warunki:

  • osiągnęła wiek emerytalny (60 lat kobieta, 65 lat mężczyzna),
  • pełniła funkcję sołtysa przez okres co najmniej 7 lat (bez względu na to czy funkcja była pełniona przed czy po 1990 r.),
  • nie była karana za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe w związku z pełnieniem tej funkcji.

W celu otrzymania świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji sołtysa należy złożyć, do dowolnej jednostki organizacyjnej KRUS, wniosek o ustalenie prawa do tego świadczenia.

Na podstawie złożonego wniosku KRUS rozpatrzy prawo do świadczenia i wyda stosowną decyzję w sprawie.

Wniosek o świadczenie powinny złożyć również te osoby, które już wcześniej składały w KRUS wniosek, ale otrzymały decyzję odmawiającą – zgodnie z obowiązującymi wówczas przepisami – np. z uwagi na pełnienie funkcji sołtysa przez okres krótszy niż wymagane dotychczas 8 lat czy też pełnienie tej funkcji wyłącznie przed wejściem w życie ustawy o samorządzie gminnym.

Świadczenie wg znowelizowanych przepisów przyznawane będzie od daty spełnienia wszystkich warunków, ale nie wcześniej niż od wejścia w życie zmiany do ustawy i nie wcześniej niż od miesiąca złożenia wniosku o to świadczenie (zasady te dotyczą również osób, które otrzymały decyzję odmawiającą i ponownie wystąpią z wnioskiem).

Druk wniosku o świadczenie dostępny jest na stronie Kasy: https://www.gov.pl/web/krus/formularze-i-wnioski—swiadczenia

Podstawa prawna

* ustawa z dnia 24 lipca 2024 r. o zmianie ustawy o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa oraz ustawy  o świadczeniu uzupełniającym dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji (Dz. U. z 2024 r. poz. 1246)

** ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (Dz. U. z 2023 r. poz. 1073

Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

1 Wrak Race w Boguszewie

1 Wrak Race w Boguszewie

Drodzy Mieszkańcy!
Z wielką radością informujemy, że Wójt Gminy Gruta objął honorowym patronatem wyścig charytatywny Dla Dominiki Urban z Boguszewa.
To pierwsze takie wydarzenie w naszej gminie, dlatego gorąco zachęcamy Was do przyjścia i otwarcia serc dla naszej Mieszkanki Dominiki, która uległa nieszczęśliwemu wypadkowi. ❤️
Zachęcamy Was wszystkich do polubienia i obserwowania profilu WR Pietras Team Boguszewo ! Codziennie pojawiają się tam nowe, fantastyczne licytacje! Każdy z Was może znaleźć coś interesującego i jednocześnie pomóc! Wszystkie zebrane pieniądze trafią do puszki i będą przeznaczone na dalszą rehabilitację Dominiki. ✨
Zapraszamy także w imieniu organizatora 17 sierpnia o godzinie 9.00 do Boguszewa na ekscytujący wyścig samochodów WRAK RACE! Wiemy z przecieków, że będzie się działo!
Bądźcie z nami, licytujcie i wspierajcie Dominikę! Razem możemy więcej! Zachęcamy również do kontaktu z WR Pietras Team Boguszewo lub telefonicznie ☎️ 510456226, jeśli ktoś ma ochotę podarować coś na licytacje i wesprzeć wydarzenie. Mogą to być rzeczy mniejsze lub większe, może to być nasz wyrób, a może usługa. Razem możemy więcej, zapraszamy! ❤️
Wszystkie środki zebrane podczas licytacji przekazane zostaną na rehabilitację Dominiki Urban.