Komunikat: Kwarantanna domowa obowiązuje wszystkich domowników

Szanowni Państwo, w związku z pytaniami dotyczącymi 14-dniowej kwarantanny domowej w przypadku powrotu do kraju, wyjaśniamy, iż w tym czasie:

  • w żadnym wypadku nie wychodź z domu,
  • spacery z psem, wyjście do sklepu czy do lekarza są zakazane. W zakupach czy wyprowadzeniu psa niech pomoże Ci sąsiad lub ktoś bliski niezamieszkujący wspólnie z Tobą,
  • jeżeli masz bliski kontakt z innymi osobami w domu – one również muszą zostać poddane kwarantannie,
  • jeżeli masz objawy choroby (źle się czujesz, masz gorączkę, kaszlesz, masz duszności), koniecznie zgłoś to telefonicznie.

 

Oznacza to, że kwarantanna domowa obejmuje wszystkie wspólnie zamieszkałe osoby!

Wszelkie informacje i odpowiedzi znajdziesz na oficjalnym Serwisie Rzeczypospolitej Polskiej: https://www.gov.pl/web/koronawirus/pytania-i-odpowiedzi

Zgłoszenia i pytania należy kierować do Powiatowej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej: tel. 604968014

INFORMACJA DOTYCZĄCA MOBILNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW WIELKOGABARYTOWYCH I INNYCH

W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną w kraju informujemy, że ze względów bezpieczeństwa i zagrożenia zarażenia wirusem COVID-19, odbiór odpadów wielkogabarytowych i innych (mobilna zbiórka) od mieszkańców Gminy Gruta zostaje zawieszony do odwołania. O nowym terminie mobilnej zbiórki odpadów zostaniecie Państwo poinformowani.

Ostrzeżenie meteorologiczne – Przymrozki

Zjawisko: Przymrozki

Stopień zagrożenia: 1

Obszar: Dotyczy powiatów: brodnicki, bydgoski, Bydgoszcz, chełmiński, golubsko-dobrzyński, Grudziądz, grudziądzki, nakielski, rypiński, sępoleński, świecki, Toruń, toruński, tucholski i wąbrzeski.

Ważność: od godz. 23:00 dnia 19.03.2020 do godz. 09:00 dnia 20.03.2020 r.

Przebieg: Prognozuje się lokalnie spadek temperatury do -1°C, a przy gruncie do -3°C.

 Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska: 85%

Uwagi: Brak

Uwaga – komunikat dot. szpitala

szpital_komunikat

Od 16.03.2020 r. wszyscy pacjenci (w tym osoby kierujące się do POZ-u oraz poradni specjalistycznych) przechodzić będą triage (wywiad epidemiologiczny oraz pomiar temperatury ciała). Osoby, które zostaną uznane za niepodejrzane o zakażenie koronawirusem, otrzymają dokument uprawniający do wejścia do :

  • -poradni specjalistycznych,
  • -laboratoriów,
  • -pracowni obrazowych,
  • -POZ-tu,
  • -budynku O (obecnie część szpitalu niezakaźna),
  • -kompleksu dziecięcego .

Osoby, u których stwierdzone zostanie podejrzenie zakażenia koronawirusem, będą oczekiwały na wynik badania w kierunku zakażenia w budynku M lub odesłane na kwarantannę domową.

Pacjenci zgłaszający się do ambulatorium chemioterapii podlegają weryfikacji telefonicznej.

Od 16.03.2020 r. Laboratorium Analityczne będzie przyjmowało pacjentów tylko w pilnych przypadkach. W razie pytań proszę o kontakt pod numer telefonów: 566414585, 566414581.
Odbiór wyników należy ustalić telefonicznie 566414589.

Rejestracja do Zakładu Radiologii i Diagnostyki Obrazowej od 16.03.2020 r. będzie odbywać się drogą elektroniczną na adres
e-mail: rejestracjaradiologia@bieganski.org lub telefonicznie 566414619, 566414599, 566414609.
Odbiór wyników należy ustalić telefonicznie 566414609.

Rejestracja do Zakładu Medycyny Nuklearnej od 16.03.2020 r. odbywać się będzie drogą elektroniczną na adres e-mail : scyntygrafia@bieganski.org lub telefonicznie 566414621
Odbiór wyników należ ustalić telefonicznie 566414621

Od 17.03.2020 r. wszystkie planowe badania obrazowe (RTG, MRI, TK, USG, medycyna nuklearna) zostaną przesunięte na późniejsze terminy.
Od tego dnia wykonywane będą tylko badania pilne.

Kwalifikacja wojskowa – zawieszona!

Informujemy, że kwalifikacja wojskowa zostaje zawieszona!
Wezwania wysłane do Państwa (mężczyźni rocznik 2001) należy traktować jako nieważne!
Prosimy nie stawiać się w dniu 16.03.2020 r. w ZPM Bursa.

Zakończenie kwalifikacji wojskowej jest związane z ryzykiem zarażenia koronawirusem powodującym chorobę COVID-19. Jest to działanie profilaktyczne, zapobiegające rozprzestrzenianiu się wirusa.

Wezwania te tracą ważność.
Według informacji uzyskanej z Serwisu Rzeczypospolitej Polskiej, osoby z rocznika 2001 będą wezwane do kwalifikacji wojskowej w 2021 r.

Ostrzeżenie o oblodzeniu

Zjawisko: Oblodzenie

Stopień zagrożenia: 1
Obszar: Powiaty (wszystkie): aleksandrowski, brodnicki, bydgoski, Bydgoszcz, chełmiński, golubsko – dobrzyński, Grudziądz, grudziądzki, inowrocławski, lipnowski, mogileński, nakielski, radziejowski, rypiński, sępoleński, świecki, Toruń, toruński, tucholski, wąbrzeski, Włocławek, włocławski, żniński.

Ważność: Od godz. 02:00 dnia 14.03.2020r. do godz. 08:00 dnia 14.03.2020r.

Przebieg: Prognozuje się zamarzanie mokrej nawierzchni dróg i chodników po opadach deszczu ze śniegiem i śniegu. Temperatura minimalna -2°C do 0°C, temperatura minimalna gruntu -4°C do -2°C.

Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska: 80%

Uwagi: Brak

Dyżurny synoptyk: Rafał Szewczyk
Źródło informacji: IMGW-PIB Biuro Meteorologicznych Prognoz Morskich w Gdyni; ostrzeżenie meteorologiczne zbiorczo nr 18

Ostrzeżenie meteorologiczne o silnym wietrze

Zjawisko: Silny wiatr

Stopień zagrożenia: 1

Obszar: Powiaty (wszystkie): aleksandrowski, brodnicki, bydgoski, Bydgoszcz, chełmiński, golubsko – dobrzyński, Grudziądz, grudziądzki, inowrocławski, lipnowski, mogileński, nakielski, radziejowski, rypiński, sępoleński, świecki, Toruń, toruński, tucholski, wąbrzeski, Włocławek, włocławski, żniński.

Ważność: Od godz. 10:00 dnia 12.03.2020 r. do godz. 20:00 dnia 12.03.2020 r.

Przebieg: Przewiduje się wystąpienie silnego wiatru o średniej prędkości od 35 km/h do 45 km/h, w porywach do 90 km/h z południowego zachodu i zachodu. Istnieje prawdopodobieństwo 30% wystąpienia lokalnie porywów do 100 km/h.

 Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska: 90%

Uwagi: Ze względu na dynamiczną sytuację meteorologiczną istnieje możliwość podwyższenia stopnia ostrzeżenia.

Dyżurny synoptyk: Krzysztof Woźniak

Źródło informacji: IMGW-PIB Biuro Meteorologicznych Prognoz Morskich w Gdyni; ostrzeżenie meteorologiczne zbiorczo nr 16

Posiedzenie Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego

20200311_080659Dnia 11.03.2020 r. o godz. 8:00 odbyło się posiedzenie Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego. W posiedzeniu udział brali również Dyrektorzy Szkół, Kierownicy Gminnych Jednostek Organizacyjnych.
Głównym powodem zwołania sztabu kryzysowego była dyskusja na temat działań w celu zapobieżenia rozprzestrzeniania się koronawirusa.
Wójt Gminy Gruta wydał uczestnikom zalecenia Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, które zostały przekazane na spotkaniu Wójtów i Burmistrzów w sprawie koronawirusa w Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim. Spotkanie miało miejsce dzień wcześniej, 10.03.2020 r.

 

Komunikat SPZOZ Gruta

koro

KOMUNIKAT

Do wszystkich pacjentów Samodzielnego Publicznego Ośrodka Zdrowia w Grucie i mieszkańców Gminy Gruta!

Z uwagi na zagrożenie koronawirusem:

  1. Ogranicz wizyty osobiste w przychodni do minimum.
  2. Telefoniczne zamów recepty na leki stałe: podaj nazwę leku, jego dawkę i sposób dawkowania np: ketonal 100:2×1
  3. Wizyty związane z wypisaniem wniosków np. do sanatorium, na grupę niepełnosprawną przełóż na później (np. za miesiąc)
  4. Pilnuj godziny przyjścia do lekarza!!!
  5. Pobieranie badań laboratoryjnych ograniczone zostaje tylko do tych na cito ze względu na stan zdrowia
  6. Prywatnych badań na razie nie wykonujemy!

Nr telefonów do rejestracji: 564683189 oraz 798070948

Prosimy o przekazanie informacji znajomym i rodzinie!

Uroczyste przekazanie sprzętu do OSP Plemięta

zdjecieosp10 marca 2020 roku w Sali Konferencyjnej Urzędu Gminy Gruta dokonano uroczystego przekazania, z rąk Wójta Gminy Gruta na ręce Prezesa OSP Plemięta, 2 sztuk sygnalizatorów bezruchu i temperatury, aparatów AirGoFIX PRO, noszaków ze zintegrowanym automatem, masek oraz wizjera.

Koszt przekazanego sprzętu wynosi ponad 5.000,00 zł.

Sprzęt ochrony układu oddechowego (wcześniej dróg oddechowych) w dzisiejszych czasach jest bardzo potrzebny i praktyczny, a dzięki jego zastosowaniu można bezpiecznie uratować życie lub po prostu ułatwić działania ratowniczo-gaśnicze w miejscach zadymionych. Sygnalizatory bezruchu zwiększają bezpieczeństwo osób przebywających w potencjalnie niebezpiecznym środowisku.

KOMUNIKAT DOT. CPK

UWAGA_800x400

W odniesieniu do trwających ogólnokrajowych konsultacji dotyczących realizacji planowanej w ramach Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego, Wójt Gminy Gruta w dniu 9 marca 2020 roku wniósł oficjalny sprzeciw do planowanej inwestycji, dotyczącej przebiegu trasy ciągu nr 1 linii kolejowej nr 5 przez teren Gminy Gruta, w okolicach wsi Pokrzywno, Wiktorowo i Plemięta. Treść zamieszczonego sprzeciwu dostępna jest pod adresem

https://www.cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/formularz-kolej?submission=VTZEc2pIMFJYWEdURmN5SDUvQzJnQT09OjownI3lOUg%252FIkUSB6fNk1Bo&visited=true

Jednocześnie Wójt Gminy Gruta zachęca wszystkich mieszkańców Gminy Gruta do zajmowania indywidualnego stanowiska pod adresem https://www.cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/formularz-kolej. Możliwość wyrażenia opinii istnieje do dnia 10 marca 2020 roku.

Uwaga – ważny komunikat dot. CPK

Uwaga – ważny komunikat dot. CPK

UWAGA_800x400Wójt Gminy Gruta informuje, iż w związku z planowaną trasą przebiegu Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Centralnego Portu Komunikacyjnego, którego trasa przebiegu ciągu nr 1 linii kolejowej nr 5 przebiegać ma przez teren Gminy Gruta, istnieje możliwość złożenia sprzeciwu przez każdego mieszkańca Gminy Gruta, który nie zgadza się z trasą i przebiegiem planowanej inwestycji.

Opinię może złożyć każdy mieszkaniec Gminy, za pośrednictwem strony internetowej Centralnego Portu Komunikacyjnego pod adresem https://www.cpk.pl/pl/inwestycja/ssl najpóźniej do dnia 10 marca 2020 roku, za pomocą zamieszonego na stronie formularza, znajdującego się w zakładce: O INWESTYCJI / STRATEGICZNE STUDIUM LOKALIZACYJNE.

Wyrażenie opinii mieszkańców stanowi element ogólnokrajowych konsultacji nad projektem Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego (dalej CPK).

Jednocześnie Wójt Gminy Gruta informuje że Urząd Gminy Gruta pozostaje aktualnie w opracowywaniu treści zgłaszanego dokumentu sprzeciwu wykonania inwestycji przebiegającej przez teren Gminy Gruta, który zostanie przesłany do Zarządu CPK w terminie ujętym w prowadzonych konsultacjach. wykrzyknik

Lepsza praca – lepsza płaca!

Plakat_lepsza praca lepsza placa_bez finansowJeśli jesteś zainteresowany założeniem działalności gospodarczej i otrzymaniem dotacji w wysokości 23.050 zł, aplikuj.

 

 

 

Gmina przyjazna pracodawcom

W dniu dzisiejszym o godz. 10:00 w siedzibie Urzędu Gminy z inicjatywy Wójta Gminy Gruta odbyło się spotkanie z przedstawicielami Grudziądzkiego Centrum Caritas im. Błogosławionej Juty oraz zaproszonymi przedstawicielami pracodawców działających na terenie Gminy Gruta. Celem spotkania było przybliżenie możliwości skorzystania przez lokalnych pracodawców z oferty zatrudnienia subsydiowanego dla pracodawców oraz korzyści finansowych wynikających z pomocy udzielanej przez Grudziądzkie Centrum Caritas w zakresie tworzenia nowych miejsc pracy. Podczas spotkania  pracodawcom zaprezentowano formy wsparcia zatrudnienia takiej jak: szkolenia, staże, doposażenia i wyposażenia miejsc pracy oraz nową formę zatrudnienia subsydiowanego. Przedstawiona oferta jest wynikiem realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, a pomoc na utworzenie jednego nowego miejsca pracy może wynieść nawet ponad 22 000 zł. Dziękujemy wszystkim za aktywny udział w spotkaniu. Mamy nadzieję, że będzie ono stanowić początek owocnej współpracy pomiędzy pracodawcami z terenów naszej gminy oraz wyspecjalizowanymi ośrodkami, wpierającymi przedsiębiorczość i zatrudnienie na lokalnym rynku pracy.

Spotkanie w sprawach bezpieczeństwa na terenie Gminy Gruta

20200303_121033Wójt Gminy Gruta gościł insp. Roberta Olszewskiego – nowego Komendanta Miejskiej Policji w Grudziądzu. Wśród tematów, które zostały poruszone rozmawiano m.in.: o sprawach bezpieczeństwa na terenie Gminy Gruta, przywróceniu zlikwidowanego w 2012 posterunku policji oraz współpracy obu instytucji. W spotkaniu udział wziął Marek Mitura – Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Grudziądzu.

Przebudowa drogi gminnej Gołębiewko – Boguszewo

Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu poprzez wykonanie nowej nawierzchni. Polepszenie dojazdu dla pojazdów uprzywilejowanych tj. karetek, policji, staży pożarnej, służb porządkowych. Przebudowa tej drogi ma znaczący wpływ na rozwój społeczny i gospodarczy dwóch sąsiadujących ze sobą gmin oraz ułatwi mieszkańcom bezpieczną komunikację.
 
Montaż finansowy:
koszt inwestycji: 1.005.390,25 zł
dofinansowanie z środków rządowych z Funduszu Dróg Samorządowych w kwocie: 804.312,20 zł
środki Gminne: 201.078,05 zł

Bransoletki życia dla seniorów i osób niesamodzielnych

Wójt Gmina Gruta planuje przystąpić do programu „Kujawsko-Pomorska Teleopieka”, w ramach którego otrzyma dla potrzebujących mieszkańców tzw. bransoletki życia.

Urządzenia te są w formie bransoletek (opasek monitorujących) z przyciskiem SOS oraz czujnikiem upadku. Ponadto posiadają m.in. funkcje komunikacji głosowej, pozycji z GPS i pomiaru tętna.

Usługa teleopieki polega na świadczeniu całodobowego monitoringu i przyzywania natychmiastowej pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia, bezpieczeństwa, w trybie 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu, przy wykorzystaniu opaski monitorującej.

W związku z powyższym prosimy wszystkich zainteresowanych: w szczególności  rodziny i opiekunów  osób  starszych lub niesamodzielnych, którzy większość dnia pozostają bez opieki lub mieszkają samotnie o zgłaszanie zapotrzebowania na taką bransoletkę.

Zgłoszenia należy dokonać pod numerem telefonu 56 4658734 lub na email: gops@gruta.pl  do dnia  15 marca 2020 r.

Obraz1

Nowe kwoty przychodu decydujące o zmniejszeniu lub zawieszeniu świadczeń emerytalno-rentowych od dnia 1 marca 2020 r.

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informuje, że od 1 marca 2020 r. zmieniają się kwoty miesięcznego przychodu powodujące zmniejszenie lub zawieszenie świadczeń emerytalno-rentowych.

Od 1 marca 2020 r. kwoty przychodu powodujące zmniejszenie/zawieszenie emerytury lub renty wynoszą odpowiednio:

  • 70% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia tj. 3 639 zł 10 gr,
  • 130% tego wynagrodzenia, tj. 6 758 zł 20 gr.

Nowe kwoty miesięcznego przychodu powodujące zmniejszenie/zawieszenie emerytury lub renty ogłosił komunikatem z dnia 14 lutego 2020 r. Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w związku z ogłoszeniem przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia za IV kwartał 2019 r. (5 198 zł 58 gr.).

Podstawa prawna:
Komunikat Prezesa GUS z dnia 11 lutego 2020 r. w sprawie przeciętnego wynagrodzenia w czwartym kwartale 2019 r. /M.P. z dnia 11 lutego 2020 r. poz. 171/.
Komunikat Prezesa ZUS z dnia 14 lutego 2020 r. w sprawie kwot przychodu odpowiadających 70% i 130% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia ogłoszonego za IV kwartał 2019 r. stosowanych przy zmniejszaniu albo zawieszaniu emerytur i rent /M.P. z dnia 19 lutego 2020 r. poz. 192/.

 

Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Rozporządzenie Wojewody Kujawsko-Pomorskiego 1/2020 oraz 3/2020

Zgodnie z §6 Rozporządzenia Wojewody Kujawsko-Pomorskiego nr 1/2020 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 13 lutego 2020 r. w sprawie zarządzenia odstrzału sanitarnego dzików na obszarze zagrożonym wystąpieniem afrykańskiego pomoru świń na terenie powiatów […], grudziądzkiego, […] podajemy do publicznej wiadomości w/w Rozporządzenie wraz z załącznikiem stanowiącym liczbę dzików przeznaczonych do odstrzału sanitarnego na terenie poszczególnych obwodów łowieckich.

 

Aktualizacja:

W załączeniu prezentujemy Państwu Rozporzadzenie Wojewody Kujawsko-Pomorskiego nr 3/2020 z dnia 21 lutego 2020 r. zmieniające rozporzadzenie nr 1/2020 […]

Otwarty nabór partnera w celu wspólnej realizacji projektu w ramach Poddziałania 9.3.2. Rozwój Usług Społecznych

Otwarty nabór partnera w celu wspólnej realizacji projektu w ramach Osi Priorytetowej 9. Solidarne społeczeństwo, Działania 9.3 Rozwój usług zdrowotnych i społecznych, Poddziałania 9.3.2 Rozwój usług społecznych. Wniosek projektowy składany jest w odpowiedzi na konkurs zamknięty Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014 – 2020, ogłoszonego przez Urząd Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Gmina Gruta ogłasza konkurs na wspólne przygotowanie i realizację projektu w ramach Poddziałania 9.3.2.
Wybór partnera w projekcie następuje zgodnie z art. 33 ustawy wdrożeniowej, w tym wybór partnera spoza sektora finansów publicznych – zgodnie z art. 33 ust. 2-3 ww. ustawy.

I. Cel projektu:

Zwiększenie dostępności usług społecznych w szczególności usług środowiskowych, opiekuńczych oraz usług wsparcia rodziny i pieczy zastępczej dla osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.

II. Działania przewidziane do realizacji w ramach projektu:

 

  1. Wsparcie na rzecz poprawy dostępu do usług opiekuńczych dla osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu oraz usług asystenckich świadczonych w lokalnej społeczności obejmujące:a) tworzenie i rozwój oferty placówek wsparcia i opieki w tym dziennych domów pobytu, środowiskowych domów samopomocy, klubów samopomocy, mieszkań chronionych i wspomaganych, innych ośrodków zapewniających opiekę dzienną (m.in. Klubów Seniora) i całodobową;
    b) rozwój niestacjonarnych usług opiekuńczych w tym usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania, usługi dziennych opiekunów, wolontariat opiekuńczy, pomoc sąsiedzka, inne formy samopomocy
    c) rozwój usług asystenckich;
    d) uzupełniająco do typu a, b, c:
    i. sfinansowanie wypożyczenia sprzętu niezbędnego do opieki nad osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu lub sprzętu zwiększającego samodzielność osób (w tym pielęgnacyjnego, rehabilitacyjnego i medycznego)
    ii. inne usługi zwiększające mobilność, autonomię i bezpieczeństwo osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu (np. likwidowanie barier architektonicznych w miejscu zamieszkania, dowożenie posiłków),
    iii. działania ukierunkowane na podnoszenie umiejętności opiekunów faktycznych służące poprawie jakości usług opiekuńczych (m.in.: kształcenie, poradnictwo).
  1. Inicjatywy ukierunkowane na rozwój i poprawę dostępu do usług wsparcia rodziny i pieczy zastępczej obejmujące:
    a) usługi szkoleniowe, doradcze i specjalistyczne dla osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą (rodziny zastępcze, kadry prowadzącej rodzinne domy dziecka, dyrektorzy placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego) oraz kandydatów do pełnienia rodzinnej pieczy zastępczej w ww. formach
    b) przejście z opieki instytucjonalnej do usług świadczonych w lokalnej społeczności poprzez tworzenie rodzinnych form pieczy zastępczej oraz placówek opiekuńczo-wychowawczych do 14 dzieci;
    c) działania służące wspieraniu rodzin i osób w wypełnianiu ról społecznych i opiekuńczo-wychowawczych realizowane przez placówki wsparcia dziennego, usługi asystenckie, rodziny wspierające lub inne alternatywne formy wsparcia;
    poradnictwo rodzinne, obejmujące wsparcie rodziny naturalnej i zastępczej, opieki nad osobą z niepełnosprawnościami, a także terapię rodzinną świadczone w formach zdeinstytucjonalizowanych jako element procesu aktywizacji społecznej.
  2. Usługi w mieszkaniach chronionych i wspomaganych obejmujące:
    a) rozwój usług w mieszkaniach chronionych
    b) rozwój usług w mieszkaniach treningowych – pobyt czasowy z uwzględnieniem usług w formie treningów, nauki samodzielności, poradnictwa, pracy socjalnej, zmierzające do całkowitego usamodzielnienia;
    c) rozwój usług w mieszkaniach wspieranych.
  3. Usługi społeczne wspierające proces aktywizacji społeczno-zawodowej osób bezdomnych.
  4. Uzupełniająco usługi wspierające proces aktywizacji społeczno-zawodowej osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym (świadczone wyłącznie w powiązaniu z pozostałymi typami projektów, jako jeden z elementów szerszego, kompleksowego wsparcia zdefiniowanego na podstawie indywidualnej diagnozy uczestników projektów, w tym otoczenia) obejmujące:
    a) usługi informacyjne, edukacyjne, terapeutyczne oraz usługi animacyjne wspierające aktywność obywatelską;
    b) poradnictwo prawne (w zakresie prawa rodzinnego i opiekuńczego, zabezpieczenia społecznego, ochrony praw lokatorów);
    c) poradnictwo psychologiczne i wsparcie indywidualne/grupowe w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych, służące przezwyciężaniu nieporadności życiowej osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz ich otoczenia (w tym tzw. biednych pracujących).

III. Proponowany zakres zadań przewidzianych dla partnera:

 a) Wsparcie merytoryczne i organizacyjne Gminy Gruta przy realizacji zadań obejmujących przedmiotowy projekt, w szczególności rola doradcza, udział w przeprowadzeniu procesu rekrutacji uczestników do projektu i promocji projektu.

IV. Wymagania wobec partnera:

 a) Partner musi posiadać doświadczenie w świadczeniu usług społecznych oraz dysponować odpowiednim potencjałem osobowym zdolnym do realizacji zadań przewidzianych w projekcie i być podmiotem ekonomii społecznej.

V. Zgłoszenie powinno zawierać:

 a) Opis dotychczasowej działalności kandydata na partnera, uwzględniający jego największe osiągnięcia, zwłaszcza w zakresie realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz działalności związanej z usługami społecznymi.
b) Opis koncepcji udziału w projekcie, w szczególności propozycje realizacji działań określonych w pkt. III a).
c) Wykaz zrealizowanych usług/projektów w zakresie świadczenia usług społecznych wraz z ich krótkim opisem.
d) Wykaz osób, którymi dysponuje kandydat na partnera wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia oraz ze wskazaniem czynności, jakie osoby te mogą realizować w projektach.
e) Deklarację gotowości przygotowania wszelkiej niezbędnej dokumentacji wymaganej do podpisania umowy o dofinansowanie projektu.
f) Dokumenty potwierdzające status prawny kandydata na partnera i umocowanie osób go reprezentujących.
g) Oświadczenie, o nie podleganiu wykluczeniu z możliwości ubiegania się o dofinansowanie na podstawie odrębnych przepisów, w szczególności: art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. 2013 r., poz. 885 z późn. zm.); art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r.
o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769 z późn. zm.); art. 9 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1417).
h) Zgłoszenie powinno wpłynąć na formularzu, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.

 VI. Opis kryteriów branych pod uwagę w wyborze partnera

 a) Spełnienie wymogów formalnych (oświadczenia o których mowa w pkt V e – V g.)
b) Opis dotychczasowej działalności kandydata na partnera, uwzględniający jego największe osiągnięcia, zwłaszcza w zakresie realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz działalności związanej z usługami społecznymi. Max. 30 pkt
c) Opis koncepcji udziału w projekcie, w szczególności propozycje realizacji działań określonych w pkt. III a). Max. 30 pkt.
d) Wykaz zrealizowanych usług/projektów w zakresie świadczenia usług społecznych wraz z ich krótkim opisem. Max. 30 pkt.
e) Wykaz osób, którymi dysponuje kandydat na partnera wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia oraz ze wskazaniem czynności, jakie osoby te mogą realizować w projektach. Max. 10 pkt.

VII. Termin składania ofert

Oferty w formacie .doc., docx. lub .pdf należy przesłać w terminie do 21 dni od daty ogłoszenia naboru (tj. do dnia 18.03.2020 r., do godziny 15:00) na adres e-mail: gruta@gruta.pl lub dostarczać osobiście do Urzędu Gminy Gruta, adres Gruta 244, 86-330 Mełno


Załączniki

Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem

58aaa234d8964_o_full

W związku z ustanowieniem dnia 22 lutego Dniem Ofiar Przestępstw, wzorem lat ubiegłych, Ministerstwo Sprawiedliwości organizuje “Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem”.

Sąd Rejonowy w Grudziądzu włączył się w te obchody, organizując w dniach 21 lutego 2020 roku do 28 lutego 2020 roku dyżury asystentów sędziego, którzy będą udzielać zainteresowanym bezpłatnych porad prawnych.

Osoby zainteresowane winny zgłosić się do Sądu Rejonowego w Grudziądzu, ul. Sikorskiego 19/23, do Oddziału Administracyjnego – I piętro, pokój nr 123.

DOFINANSOWANIE UNIJNE DO FOTOWOLTAIKI

DOFINANSOWANIE UNIJNE DO FOTOWOLTAIKI

W związku z możliwością przystąpienia do konkursu na pozyskanie dofinansowania unijnego na montaż fotowoltaiki i innych OZE Urząd Gminy Gruta zwraca się do Mieszkańców z propozycją rozważenia udziału w konkursie.

Zgodnie z zasadami konkursu wniosek składa, w imieniu indywidualnych Mieszkańców Gmina Gruta. Osoby, które zdecydują się na przystąpienie do projektu mogą liczyć na dofinansowanie w wysokości ok. 50% netto wydanej kwoty.

Wszystkich zainteresowanych udziałem w projekcie prosimy o złożenie deklaracji do 06.03.2020 r. w Urzędzie Gminy Gruta, w pokoju nr 13 lub Biurze Obsługi Interesanta.

Deklarację i oświadczenie  o    przetwarzaniu danych zamieszczam poniżej. Realizacja projektu nastąpi prawdopodobnie wiosną 2021 r. (termin zależny od Urzędu Marszałkowskiego i procedur unijnych).

Warunkiem udziału Mieszkańców w projekcie jest:

  • posiadanie tytułu własności do budynków położonych na terenie gminy (z wyłączeniem budynków przeznaczonych pod działalność),
  • dysponowanie środkami finansowymi na pokrycie kosztów udziału własnego (50% kosztów + VAT),
  • spełnienie warunków technicznych (np. odpowiednie naświetlenie dachu, możliwość montażu paneli, posiadanie wolnej powierzchni działki pod montaż paneli, bądź innego zabudowania spełniającego kryteria odpowiedniego naświetlenia itp.),
  • ostatecznie podpisanie umowy o udziale w projekcie bez możliwości rezygnacji (rezygnacja 1 osoby oznacza upadek projektu


Załączniki

Ogłoszenie

O G Ł O S Z E N I E

Wójt Gminy Gruta ogłasza nabór wniosków na rok 2020 o dofinansowanie zadania w zakresie demontażu, transportu i unieszkodliwiania wyrobów niebezpiecznych zawierających azbest.

Wnioski o przyznanie dofinansowania wraz z załącznikami należy składać w terminie do dnia 6 Marca 2020 r. (włącznie)  w siedzibie Urzędu Gminy Gruta. Wnioski złożone po upływie w/w okresu nie będą podlegać procedurze oceny i pozostaną bez rozpatrzenia.

Ponadto informujemy, że wydatki związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych nie podlegają dofinansowaniu i  leżą wyłącznie po stronie właściciela nieruchomości.

Wnioski można pobrać w siedzibie Urzędu Gminy Gruta oraz ze strony internetowej: www.gruta.pl.

Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Urzędu Gminy Gruta   (pok. nr 13) oraz pod numerem telefonu: 56 4683121.

 

 

                                                                                         Wójt Gminy Gruta

                                                                        /-/ Waldemar Kurkowski

 


Załączniki

Ostrzeżenie przed oszustami

W gminie Gruta doszło do usiłowania oszustwa metodą tzw. “na policjanta” oraz metodą tzw. “na wnuczka”.
Policja otrzymała informację o aktywności oszustów działających metodą “na policjanta” oraz tzw. “na wnuczka”.

Przestępcy podszywają się pod policjantów i okradają osoby starsze z oszczędności ich życia. Pamiętaj, Policja nigdy nie prosi o przekazywanie pieniędzy i nigdy nie dzwoni z takim żądaniem.

W przypadku metody “na wnuczka” oszuści wybierają osoby starsze. Rozmowę prowadzą w taki sposób, aby starsza osoba uwierzyła, że rozmawia z kimś z rodziny. Następnie proszą o pilną pożyczkę odwołując się do różnych przykrych zdarzeń losowych.

Bądź czujny, nie daj się oszukać. Jeżeli masz podejrzenia, że ktoś próbuje Cię oszukać, natychmiast skontaktuj się z Policją, dzwoniąc pod numer alarmowy 112.

Rozmawialiśmy na temat sali gimnastycznej w Nicwałdzie

1W ubiegłym tygodniu odbyły się konsultacje społeczne w sprawie projektu nowej, większej sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Nicwałdzie.
Obecna sala jest zdecydowanie za mała na potrzeby szkoły, dzieci nie mają zapewnionych komfortowych warunków do przebierania się przed lekcjami W-Fu, dodatkowo często występują utrudnienia w organizacji planu lekcji dla wszystkich klas. Zaprojektowanie, a następnie wybudowanie nowej sali gimnastycznej to inwestycja społecznie ważna, widać to po ogromnym zaangażowaniu społeczności lokalnej, za które gorąco dziękujemy!
Na spotkaniu każdy mógł wypowiedzieć się na temat swojej wizji sali, najbardziej istotnych elementów jej wyposażenia. Podczas wizji lokalnej zaplanowaliśmy kierunek rozbudowy, następnie przeanalizowaliśmy przykłady sal gimnastycznych budowanych w ciągu ostatnich lat w naszym regionie. Podjęto także decyzję o wizycie studyjnej w jednej z pobliskich gmin, gdzie wybudowano salę gimnastyczną, która jest najbliższa naszej wizji. Przedyskutowano również drogę pozyskania dofinansowania z różnych źródeł zewnętrznych, by móc zrealizować tak dużą inwestycję budowlaną.
Bardzo cieszy postawa lokalnej społęczności – wysoki poziom zaangażowania radnych, sołtysów, dyrekcji szkoły, grona pedagogicznego oraz przedstawicieli Rady Rodziców. Pokazuje to, że warto rozmawiać, warto angazować społeczeństwo w rozmowy na temat rozwoju gminy Gruta, naszej gminy.
O kolejnych etapach planowania inwestycji będziemy Państwa informować na bieżąco.

Tekst/foto: OK

Praca dla Więźniów!

DSCN204522 stycznia Wójt Gminy Gruta Waldemar Kurkowski podpisał umowę z ppłk Arkadiuszem Gościnnym, Dyrektorem Zakładu Karnego Nr 2 w Grudziądzu, w sprawie ponownego, nieodpłatnego, zatrudnienia skazanych do prac na rzecz gminy Gruta.

Przypominamy, że współpraca gminy z Zakładem Karnym rozpoczęła się w 2019 r. Wtedy to osoby odbywające karę więzienia zostały skierowane do prac remontowych przy świetlicy wiejskiej w Pokrzywnie. W ciągu kilkunastu dni świetlica została wyremontowana. Efekt współpracy spełnił nasze oczekiwania, dlatego kolejny raz podejmujemy współpracę.

Współpraca odbywa się w ramach programu „Praca dla Więźniów” zainicjowanego przez ówczesnego wiceministra sprawiedliwości Patryka Jakiego w 2016 r. realizowanego przez Służbę Więzienną. Jest to program wspierania szeroko rozumianej readaptacji społecznej osób przebywających w zakładach karnych i aresztach śledczych, a w szczególności ich aktywizacji zawodowej.DSCN2030

Praca więźniów sprzyja resocjalizacyjnemu oddziaływaniu na skazanych oraz umożliwia osiągnięcie korzyści społecznych. W przypadku naszej gminy nieodpłatnie wykonywane są prace remontowe np. w świetlicach wiejskich, czy też więźniowie zostaną zaangażowani do prac przy wykaszaniu traw.

Tym sposobem obie strony umowy zyskują – praca osób pozbawionych wolności jest jedną z najskuteczniejszych form oddziaływania na skazanego, która przygotowuje go do powrotu do życia w społeczeństwie. Bezpośredni kontakt ze światem zewnętrznym, wyuczenie nawyku pracy, systematyczności i odpowiedzialności za wykonywane działania daje szansę na ponowny, dobry powrót do normalnego życia, natomiast nasza gmina zyskuje pracowników do wykonywania użytecznych prac na rzecz naszej małej ojczyzny.

Wspólnie uczciliśmy 100 lat regionu w Niepodległej Polsce!

Vivat Polonia!

W dniu 23.01.2020 odbyła się wspaniała uroczystość w Grudziądzu, zorganizowana wspólnie z Prezydentem Grudziądza, Starostą Powiatu Grudziądzkiego i przedstawicielami wszystkich gmin powiatu grudziądzkiego. W uroczystości wzięło udział wiele osobistości ze świata polityki, biznesu, kultury.
Uroczystości rozpoczęły się Błękitnym Przemarszem, następnie odbyła się inscenizacja historyczna, natomiast w kulminacyjnym momencie włodarze gmin podpisali historyczną Deklarację Wdzięczności Ojcom Niepodległości Regionu Grudziądzkiego!
Więcej już niebawem w kolejnym numerze “Głosu Gruty”!
Dziękujemy młodzieży z gminnych szkół podstawowych za to, że uczestniczyli w uroczystych obchodach!

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wydarzenia!

« 2 z 2 »

X Ogólnopolski Konkurs Plastyczny dla Dzieci pod hasłem „Bezpiecznie na wsi: nie ryzykujesz, gdy zwierzęta znasz i szanujesz” rozpoczęty

logo - konkurs plastycznyKasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego 9 stycznia zainaugurowała dziesiątą – jubileuszową edycję konkursu plastycznego dla dzieci „Bezpiecznie na wsi”, kierowanego do uczniów szkół podstawowych z terenów wiejskich.

Celem konkursu jest promowanie pozytywnych zachowań związanych z pracą i zabawą dzieci na terenie gospodarstwa rolnego. Tegoroczna edycja przebiegać będzie pod hasłem „Bezpiecznie na wsi: nie ryzykujesz, gdy zwierzęta znasz i szanujesz” i ma zwrócić uwagę na sposoby zapobiegania wypadkom i chorobom zawodowym rolników, związanych z obecnością zwierząt w gospodarstwach rolnych. Patronat honorowy nad konkursem sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jan Krzysztof Ardanowski, a w jego organizacji wspierają Kasę: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa oraz Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Patronat medialny nad konkursem objęły redakcje: Telewizji Polskiej S.A. Programu I, dwutygodnika Agro Serwis, telewizji interaktywnej AgroNews.com.pl, Tygodnika Poradnika Rolniczego, magazynu rolniczego Agro Profil, portalu Gospodarz.pl Twój Portal Rolniczy, miesięcznika Wieści Rolnicze, Magazynu Ludzi Przedsiębiorczych AGRO oraz magazynu Rolniczy Przegląd Techniczny.

Aby przystąpić do Konkursu należy wykonać pracę plastyczną w formacie A3, w dowolnej technice na temat zapobiegania wypadkom i chorobom związanym z obecnością zwierząt w gospodarstwie rolnym. Na każdym etapie konkursu zgłoszone prace oceniane będą w podziale na dwie kategorie wiekowe (kl. 0-III i IV-VIII), według następujących kryteriów: zgodność z tematyką konkursu i jej trafne przedstawienie, oryginalność, pomysłowość w zobrazowaniu przesłania konkursu oraz walory estetyczne pracy.

Autorzy najciekawszych prac na każdym etapie konkursu zostaną nagrodzeni. Laureaci etapu centralnego otrzymają m.in. sprzęt multimedialny ufundowany przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, a także upominki od współorganizatorów i patronów konkursu.

Szczegółowe zasady organizacji i przebiegu konkursu określa jego regulamin, dostępny na stronie www.krus.gov.pl. Prosimy o kontakt z właściwą dla miejsca zamieszkania jednostką terenową KRUS.

Konkurs plastyczny dla dzieci organizowany jest przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego od 2010 r. jako jedno z działań prewencyjnych mających na celu zapobieganie wypadkom przy pracy rolniczej i chorobom zawodowym rolników. Każdego roku w konkursie uczestniczy ponad 35 tysięcy dzieci, zainteresowanych tematem bezpieczeństwa w gospodarstwie rolnym. W ubiegłorocznej edycji udział wzięło 49 574 uczniów z 3 597 szkół podstawowych z terenów wiejskich.

Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

INFORMACJA w sprawie przeprowadzenia weryfikacji odbiorców wody

Gruta, dnia 17 stycznia 2020 r.

Szanowni Mieszkańcy,

 informujemy, iż przystępujemy do przeprowadzenia weryfikacji odbiorców wody, która odbędzie się w terminie od 20 stycznia 2020 r. do 28 lutego 2020 r.

W związku z powyższym, każdy mieszkaniec powinien złożyć wniosek o zawarcie nowej umowy na dostawę wody i(lub) odprowadzanie ścieków – dotyczy umów zawartych przed 02/2019.

Wniosek można pobrać w Urzędzie Gminy, pokój nr. 17 lub ze strony internetowej www.gruta.pl (ZAKŁADKA DLA MIESZKAŃCÓW -> DRUKI I WNIOSKI https://gruta.pl/wniosek-o-zawarcie-umowy-o-zaopatrzenie-w-wodelub-odprowadzenie-sciekow/
Wniosek należy złożyć w Urzędzie Gminy Gruta, pokój nr 17, w godzinach pracy urzędu, tj.  od poniedziałku do środy w godz. 7:00 – 15:00, czwartek godz. 7:00 – 16:00, piątek godz. 7:00 – 14:00.

W przypadku pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji pod numerem telefonu: 564683121 (wew. 110), tel. kom.: 537 205 108.

S5 z Nowych Marz na Ostródę przez Gminę Gruta?

5df39692b8dfc_p13 grudnia w Grudziądzu doszło do podpisania porozumienia o współpracy na rzecz rozwoju gospodarczego oraz wspólnej oferty nieruchomości inwestycyjnych pomiędzy Gminą-Miastem Grudziądz, Powiatem Grudziądzkim, Miastem i Gminą Łasin, Miastem i Gminą Radzyń Chełmiński, Gminą Grudziądz, Gminą Świecie nad Osą, Gminą Rogóźno oraz Gminą Gruta.

Porozumienie opiera się na szeroko pojętych płaszczyznach promocji gospodarczej regionu, promocji terenów inwestycyjnych, inkubacji przedsiębiorczości oraz zwiększenia mobilności mieszkańców, celem zapewnienia przedsiębiorcom dostępu do wykwalifikowanych kadr. Dodatkowo porozumienie zakłada aktywizację społeczną, oraz rozwój kadr organizacji pozarządowych działających w sferze wsparcia otoczenia biznesu.

Jednak aspektem podpisania porozumienia, które wzbudza największą uwagę lokalnych mediów jest wypracowanie kompromisu w zakresie preferowanego przebiegu drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy – Ostróda.

Temat nie jest nowy, bowiem o przebiegu tej trasy dyskusje trwają od 2010 r., jednak w chwili obecnej pod uwagę bierze się 5 wariantów. Jeden  z nich zakłada przebieg drogi S5 przez Gminę Grudziądz, gminę Gruta, gminę Rogóźno i gminę Łasin. Takie rozwiązanie otworzyłoby nowe możliwości inwestycyjne nie tylko dla naszej gminy, lecz dla całego regionu. Dodatkowo nowa trasa drogi ekspresowej zapewniłaby wysoki poziom skomunikowania terenów.

Większość samorządowców przychylna jest do propozycji południowej, która zakłada powstanie nowego węzła autostradowego w okolicy Góry Klęczkowskiej i przebieg m.in. przez naszą gminę:

– Nowa trasa S5 jest realną szansą na rozwój gospodarczy naszej gminy; na atrakcyjne tereny inwestycyjne, które  mogą przyciągnąć dużych inwestorów do nas. Myśląc perspektywicznie, potencjalni przedsiębiorcy będą zatrudniać pracowników, co bezpośrednio wpłynie na jakość życia mieszkańców gminy – podkreśla Wójt Gminy Gruta, Waldemar Kurkowski.

Wójt Gminy Gruta zaprasza mieszkańców Dąbrówki Królewskiej, Salna oraz okolic na konsultacje społeczne w sprawie przedyskutowania wariantu przebiegu S5 z Nowych Marz do Ostródy.

Spotkanie informacyjne odbędzie się w Urzędzie gminy Gruta (sala narad),  dnia 30 stycznia 2020 r., godz. 16:00. 

przebieg s5

foto: Urząd Miasta Grudziądz

Informacja WKU w Grudziądzu-nabór do służby przygotowawczej

Wojskowy komendant Uzupełnień w Grudziądzu prowadzi nabór na szkolenie w ramach I turnusu służby przygotowawczej w 2020 r. na potrzeby korpusu szeregowych.

Szczegółowe informacje na temat służby przygotowawczej  oraz procesu rekrutacji znajdują się na stronie internetowej Wojskowej Komendy Uzupełnień w Grudziądzu: www.grudziadz.wku.wp.mil.pl w zakładce SŁUŻBA PRZYGOTOWAWCZA. Tel. kontaktowy: 261 48 20 95, 261 48 20 74.

indeks

Informacja

Zgodnie z uchwałą Rady Gminy Gruta informujemy, że z dniem 31.12.2019 r. likwiduje
się Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Grucie, w związku z czym od dnia 01.01.2020 r., Zakład nie będzie wykonywał usług wywozu nieczystości.

Poniżej prezentujemy Państwu dane firm, które posiadają zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych z terenu gminy Gruta.

Lp. Nazwa firmy Adres Kontakt
1. Agro-Części „Agromka” Bartosz Giełażyn Łasin 723 688 555
2. Usługi Asenizacyjne

Karolina Kocieniewska

Grudziądz 515 115 215
3. Kółko Rolnicze w Radzyniu Chełm. Fijewo 8 56 688 60 22 /
502 526 370

Harmonogram wywozu śmieci na 2020 rok.

W załączeniu prezentujemy harmonogram wywozu śmieci na 2020 rok.


Załączniki

Planowane wyłączenie prądu

Operator energetyczny Energa zaplanował przerwy w dostawie energii elektrycznej dla mieszkańców, których sieć energetyczna podłączona jest do stacji transformatorowych:

10.03.2020 w godz. 0830-1430 Annowo 2 obw. 100