Osoby niesłyszące przy załatwianiu spraw administracyjnych mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego.
Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 1 kwietnia 2012 r. (ustawa z dnia
19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się,
Dz. U Nr 209, poz. 1243) usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna. Mogą z niej skorzystać osoby uprawnione, tj. osoby niepełnosprawne
w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tj. Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 z późn. zm.).
Osobie uprawnionej podczas załatwiania spraw w Urzędzie Gminy Gruta przysługuje prawo do skorzystania z usług:
– tłumacza PJM (polski język migowy),
– tłumacza SJM (system językowo – migowy),
Osoby uprawnione są zobowiązane zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza,
co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie.
Co zrobić, żeby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego?
• Aby skorzystać z pomocy tłumacza należy wcześniej zgłosić w sekretariacie
Urzędu Gminy Gruta zamiar skorzystania z tłumacza.
• Zgłoszenia należy dokonać co najmniej na 3 dni przed wizytą w urzędzie.
• Należy wskazać metodę komunikowania się.
Jak dokonać zgłoszenia?
Zgłoszenie można przekazać do Urzędu Gminy Gruta jedną z następujących form:
• e-mail pod adres: gruta@gruta.pl z treścią w tytule: “Pomoc tłumacza języka migowego przy załatwieniu sprawy w Urzędzie Gminy”;
• faksem pod numer: 56 46 83 188;
• telefonicznie pod numer: 56 46 83 188 za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie, która dokona zgłoszenia w celu rezerwacji terminu wizyty;
• pocztą na adres: Urząd Gminy Gruta, 86-330 Mełno , składając pisemny wniosek;
• osobiście lub przez inną osobę, która została wybrana przez zainteresowaną osobę, składając pisemny wniosek w siedzibie urzędu: Urząd Gminy Gruta, 86-330 Mełno