Rozpoczął się nabór wniosków o najem lokali mieszkalnych w Grucie


Wójt Gminy Gruta ogłasza nabór wniosków o zawarcie umowy najmu lokali mieszkalnych w nowo wybudowanych budynkach jednorodzinnych dwulokalowych, zlokalizowanych w miejscowości Gruta. Inwestycja realizowana jest w ramach Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN – Toruński” sp. z o.o.

Kto może ubiegać się o najem?

O najem mogą ubiegać się osoby fizyczne, które spełniają dwa obligatoryjne kryteria:

  1. W dniu objęcia lokalu nie posiadają tytułu prawnego do innego lokalu mieszkalnego na terenie Gruty (dotyczy również osób zgłoszonych do wspólnego zamieszkania).

  2. Spełniają kryteria dochodowe określone w art. 7a ust. 1 ustawy z dnia 8 grudnia 2006 r. o finansowym wsparciu niektórych przedsięwzięć mieszkaniowych (Dz.U. z 2025 r. poz. 680).

Spełnienie powyższych warunków będzie weryfikowane przed podpisaniem umowy najmu.

Jak przebiega nabór?

Proces naboru odbywa się zgodnie z zasadami i kryteriami określonymi w uchwale Rady Gminy Gruta Nr XLVIII/312/23 z dnia 27 czerwca 2023 r. Wnioski będą oceniane punktowo, z uwzględnieniem kryteriów pierwszeństwa – ich udokumentowanie leży po stronie wnioskodawcy.

Każdy wnioskodawca (wraz z osobami zgłoszonymi do wspólnego zamieszkania) może złożyć tylko jeden wniosek.

Terminy i sposób składania wniosków

Wnioski wraz z wymaganymi dokumentami należy składać:

  • osobiście w Urzędzie Gminy Gruta, Gruta 244, 86-330 Mełno, lub

  • przesyłać pocztą na ten sam adres.

Nabór rozpoczyna się 2 lipca 2025 r. o godz. 7:00.
Wnioski muszą być złożone w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na lokal mieszkalny w miejscowości Gruta”.

Za datę wpływu uznaje się moment dostarczenia dokumentów do urzędu.

Formularze wniosków można:

Weryfikacja i lista najemców

Po zakończeniu naboru komisja przeprowadzi weryfikację wniosków oraz przyzna punkty według ustalonych kryteriów. Na tej podstawie utworzona zostanie:

  • Lista podstawowa najemców, która trafi do SIM „KZN – Toruński” w celu zawarcia umów partycypacyjnych i najmu,

  • Lista rezerwowa – w przypadku większej liczby spełnionych wniosków niż dostępnych lokali.

W przypadku rezygnacji osoby z listy podstawowej, lokal zostanie zaproponowany kolejnej osobie z listy rezerwowej.

Dodatkowe informacje

  • Każdy wniosek zostanie oznaczony datą i godziną wpływu.

  • Nieprawdziwe informacje skutkują odrzuceniem wniosku.

  • Braki formalne należy uzupełnić w ciągu 14 dni od wezwania – w przeciwnym razie wniosek nie będzie rozpatrzony.

Kontakt:
Dodatkowych informacji udziela Urząd Gminy Gruta – tel. 56 46 83 121 wew. 109, pokój nr 6, w godzinach pracy urzędu.